1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 (0 voturi)

proiectscoala213”Rolul școlii este de a forma abilități generale, necesare în viață, cea mai importantă dintre toate fiind abilitatea de a face față schimbării, de a învăța lucruri noi și de a ne păstra echilibrul mental în situații neobișnuite. Închiderea școlilor în peste 138 de țări din întreaga lume pentru a preveni răspândirea pandemiei Covid-19 la aproape 80 la sută dintre elevii și studenții din lume - 1,3 miliarde de copii - a reprezentat provocări fără precedent pentru guvernele țărilor afectate, pentru factorii de decizie educaționali de pretutindeni, dar a adus în minte și confruntarea întregii omeniri cu o situație fără precedent, la care trebuie să răspundem prin comportamente de adaptabilitate la schimbările sociale, educaționale, economice, politice etc., învățând din mers.



Școala, ca instituție principală în dezvoltarea acestor abilități la elevi, este la rândul ei pusă în situația de a reacționa prompt și eficient la izolarea socială și umană adusă de pandemie.

Toate sistemele de învățământ din întreaga lume au fost nevoite să ia decizii cu privire la modul de a-și continua educația, având în vedere că toți cei implicați în educație trebuie protejați, într-o criză de sănătate publică care nu poate fi înregistrată într-o evoluție rapidă.

În cadrul măsurilor de coronavirus care afectează lumea, grupele de preșcolari, clasele din ciclul primar, gimnazial, liceal și universitar au fost întrerupte.

In timp ce indivizii și familiile din toată Europa se consideră „izolați social” sau în carantină acasă, mulți au fost nevoiți să se adapteze la noile moduri de lucru și de învățare de la distanță și s-a făcut o pauză de la educația față în față.

Pentru reducerea efectelor negative ale acestei situații, 2 profesori din Turcia au încercat să depășeasca aceste deficiențe ale elevilor prin activități de educație la distanță. Pentru a depăși aceste neajunsuri ale elevilor din clasa I care nu sunt incluși în sfera lecției Eba live, au dorit să contacteze elevii cu grupul WhatsApp din clasă, să programeze lecții live și să creeze un proiect Mini School at Home pentru a se asigura că aceștia petrec cea mai bună învățare la distanță cu diverse activități.

Astfel, a fost creat proiectul „Mini Birlere Okul Evde”, care a fost dezvoltat în comun de 10 profesori turci și un profesor străin (român) în cadrul proiectului eTwinning.

Încă de la început am format o echipă, reușind să antrenam și preșcolarii de la Grădinița Petrești. Activitățile pe care le-am desfășurat cu preșcolarii și elevii au fost atractive, interesante, dezvoltând creativitatea și imaginația acestora. Am cântat, am dansat, am desenat, ne-am jucat cu cifre, figuri geometrice, timp, bani, cuvinte, povești, realizând produse minunate.

Obiectivele proiectului, propuse, au fost în foarte mare măsură atinse, iar rezultatele preconizate au fost importante, copiii participând la activități prin educație la distanță, experimentând mediul din clasă- acasă, câștigând obiceiul de a asculta și înțelege, dobândind abilități pentru matematică de bază.

Întâlnirile pe Zoom, webinarele, mesajele au fost adevarate punți de legătură între membrii proiectului, dar și între copii.

Preșcolarii, alături de părinți au răspuns cu promptitudine, de fiecare data solicitărilor, deoarece învățarea și educația, deși este un lucru imperativ pentru mulți dintre noi, ar trebui, în primul rând, să însemne bucurie prin incluziunea socială și dezvoltarea abilităților și capacităților noastre.

Mulțumesc copiilor, părinților, dar nu în ultimul rând fondatorului acestui proiect excelent, profesor Serkan Mustafa Akyiol, co-fondatorului Haci Kiliḉ, dar și întregii echipe pentru colaborarea frumoasă ce a dus la succesul acestui proiect.”

Prof. drd. Atena Ilie GPN Petrești

Înainte de a continua navigarea pe website-ul nostru, te rugăm să citesti Politica Cookies și Politica de Confidențialitate. Detalii